Amanda Forzlöw

ZERO CANCER

Publicerad 2013-12-26 09:31:27 i AMANDA,


Jag är nu stolt ägare av världens finaste armband. 

Fick hem detta armband förra veckan från forlife.se och kan inte vara mer stolt över det, sover duschar, solar med det, har på mig det hela tiden. När du köper en produkt från forlife.se går pengarna direkt till Cancerfonden. Det finns både mobilskal och armband att välja mellan. Tycker sådana här organisationer är så OTROLIGT värdefulla och fina! 

Lotta, en av tjejerna bakom denna organisation berättar lite mer om ForLife.

"Jag heter Lotta och bor i Trollhättan. För snart fyra år sedan hamnade jag i Fas 3 (sysselsättningsfasen). Vi ska inte gå in i någon diskussion om Fas 3 men jag tror alla är överens om att det borde finnas något bättre alternativ för långtidsarbetslösa... Jag har varit på några olika ställen (anordnare) där jag har fått göra varierande saker. När det var dags att byta anordnare i somras ville handläggaren på Arbetsförmedlingen att jag skulle testa ett nytt ställe – ForLife. Hon visste att det handlade om E-handel, men inte mycket mer. Det visade sig att projektet Forlife startats av två killar som hade tre närstående som inom loppet av ett år insjuknat i cancer. De startade projektet för att samla pengar till Cancerfonden. Så de tog kontakt med Arbetsförmedlingen, hyrde några kontorsrum, jag kom dit och så var ForLife igång! Nu har vi hyrt ytterligare några kontorsrum och vi är åtta personer i projektet (plus cheferna).

Jag kände direkt att det här var något jag ville göra! Jag har själv närstående som har eller har haft cancer. Min extramorfar dog redan för 37 år sedan, min morbror för 15 år sedan, min granne, hans mamma, hennes svärson. Senaste månaden har jag tre bekanta som har gått bort:-( Cancer är rent ut sagt ett sattyg! ALLA drabbas! ALLA känner någon som har eller har haft cancer. Vi måste hjälpas åt att få in pengar till forskning om cancer! Tack och lov har jag också bekanta och släktingar som har överlevt cancer. Detta tack vare forskningen.

ForLife har startat en insamling hos Cancerfonden. Vi säljer Iphoneskal och armband (som vi i projektet tillverkar) och hela förtjänsten, allt överskott från projektet, går direkt in till insamlingen. Det går också bra att sätta in pengar till insamlingen utan att köpa något. Snälla hjälp oss få in mer pengar!"


Du kan även skicka ett sms för att skänka 50 kr till Cancerfonden. 


Kommentarer

Postat av: Katrine

Publicerad 2013-12-26 14:12:41

For et nydelig armbånd og for et utrolig bra konsept! Tror jeg må kjøpe meg selv et sånt armbånd og det beste er jo at pengene går til noe fornuftig! Tusen takk for tips :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela