Amanda Forzlöw

BLIXT

Publicerad 2012-12-25 19:41:00 i AMANDA, NYTT IN,

Objektiv: Nikkor AF-S 50mm f/1.8G | Blixt: Metz 44 af-1 
 
 
Jag äger numera en kamerablixt och ett nytt fast 50 mm objektiv. Visar bilder med objektivet på senare. Detta kommer nog bli standard objetivet för outfit plåtningar om jag inte tar teleobjektivet såklart!
Innan jag fick denna blixt har jag alltid försökt undvika att fota med blixt (den inbygda på kameran) för att jag tyckt att de blivit så otroligt fula bilder. Men efter jag satt på denna stora blixten (blixten ovanför) på kameran så har jag inte plockat av den enda gång. Den är ju UNDERBAR! Det ser ut som man tar i en studio så jag och min prins slängde upp stativet och satte oss mot en vanlig vit vägg och det ser fanimej ut som om bilderna är tagna med proffsiga lampor i en studio men i själva verket är det bara en påbygg blixt!? Helt sjukt va en sådan manick kan göra-. Råder er alla som gett upp hoppet om sin systemkamera, KÖP EN BLIXT! Man kan inte slita sig från att fota. Även utomhus när det är kolsvart blir bilderna GRYMMA! 
 
 
 
Jag och Hermie fnissar framför blixten och passar även på´att önska er fina en god fortsättning och hoppas att ni fick en fin julafton såklart! Puss
 
 

Kommentarer

Postat av: Marina Theresé Fransson

Publicerad 2012-12-28 22:29:21

Vart har du köpt blixten? :)

Svar: Den är köpt på Media Markt!
Amanda Forzlöw

Postat av: Jeffa westlund

Publicerad 2012-12-29 23:37:55

vad heter ditt typsnitt på texten du skriver med.. hemskt tacksam för svar :D !
skit bra blogg!

Svar: Åh tusen tack!I Själva inläggen skriver jag med ett typsnitt som heter Garamond, och i rubriken använder jag Didot!
Kram
Amanda Forzlöw

Postat av: Ellen

Publicerad 2012-12-31 01:01:05

Hej! Din blogg är super, älskar dina bilder! Vad använder du för teleobjektiv? (Och vad för annan utrustning)

Kram

Postat av: Stina Olsson

Publicerad 2013-01-12 15:48:29

Så himla fina ni är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela